Krytyka poprzez poradnik
Siedlce
Wt. 05.03.2024 17:03:20
05
mar 2024
mar 2024
Nie tylko plakaty, ulotki i internetowe klipy wideo. Do kampanii wyborczej zaprzęgnięto również poradniki. W Siedlcach komitet „Zgoda i Rozwój” opublikował niezbędnik dla kierowców, którzy uszkodzili auto na dziurawych ulicach. W ten nietypowy sposób nagłaśnia jedną ze swoich obietnic – czyli poprawę ich stanu.
„Zgoda i Rozwój” grupuje głównie działaczy i zwolenników Prawa i Sprawiedliwości, ale nie tylko. Są tam również członkowie kilku stowarzyszeń, w tym również ci, którzy początkowo popierali urzędującego prezydenta, a potem przeszli do opozycji. Na wtorkowej konferencji prasowej podniesiono stan ulic jako rzecz najbardziej dokuczliwą dla mieszkańców. – Poprawa tego stanu była wśród obietnic wyborczych Andrzeja Sitnika w 2018 roku. Czy zrobiło się lepiej, każdy kierowca może ocenić sam – mówił Łukasz Romański.Miasto w ostatnich latach wyremontowało kilka ważnych ciągów komunikacyjnych, m.in. Starowiejską, Monte Cassino, Składową czy fragment Floriańskiej. Ale lista tych, na których można uszkodzić sobie samochód też jest pokaźna i obejmuje m.in. Terespolską, Sokołowską, resztę Floriańskiej, a miejscami nawet przebiegającą w ścisłym centrum ulicę Piłsudskiego. „Zgoda i Rozwój” zwraca na to uwagę nie tylko krytyką wyrażoną wprost, ale poradnikiem.
Co mają robić ci, którzy przetną sobie oponę, wygną felgę, urwą plastiki z podwozia albo uszkodzą zawieszenie? – Jeśli nikomu nic się nie stało, nie trzeba wzywać policji. Trzeba zrobić dokumentację fotograficzną jezdni i auta, określić dokładnie miejsce (numer posesji, przed którą zdarzenie miało miejsce) i udać się z tym do urzędu miasta. Zarządca dróg ma obowiązek udostępnić nam polisę OC i z niej możemy dochodzić odszkodowania – streszcza procedurę radny Janusz Cabaj (notabene były policjant drogówki). I dodaje, że dziury w drogach to problem nie tylko dla kierowców samochodów. Rowerzyści, a zwłaszcza poruszający się z większymi od nich prędkościami motocykliści mogą się na nich wywrócić i nabawić poważnych urazów.
Komitet nie określa, jak zamierza rozwiązać problem po ewentualnym przejęciu władzy. Remonty dróg są kosztowne, a perspektywy dużych zewnętrznych środków na ten cel niejasne. Rząd zapowiedział likwidację Funduszu Inwestycji Strategicznych i nie określił dokładnie, co da w zamian. Obiecywane podniesienie udziału samorządów w podatkach PIT i CIT pomoże głównie największym miastom, zaś głośne ostatnio fundusze europejskie z Krajowego Planu Odbudowy nie są przeznaczone na drogi, tylko na ochronę środowiska i informatyzację. Skąd więc brać pieniądze? – O tym powiemy na naszej konwencji, która odbędzie się już niedługo – odpowiada radny Maciej Nowak.
3 komentarze
Dobrze, niech Sitnik poniesie konsekwencje.Juz go nikt drugi raz nie wybierze.Slynne na cały kraj drogi siedleckie
Bardzo dobry pomysł. Ale dlaczego nie pociągnąć do odpowiedzialności prezydenta, który przecież jest gospodarzem miasta i z tego tytułu bierze dużą kasę. Co on zrobił z naszym grodem. Zadłużenie i wieczne kłótnie i nienawiść i te kłamstwa, które nadal wciska ośmiogwiazdkowcom i oni w to wierzą. Ludzie obudźcie się
Gdzie w poradniku jest krytyka? Potrafi Pan redsktor czytac ze zrozumieniem …?