O renowacji linii Siedlce-Sokołów Podlaski
Siedlce
Śr. 18.08.2021 18:18:16
18
sie 2021
sie 2021
W wersji minimum: odnowienie tego co jest. W wersji „na bogato”: odnowienie, elektryfikacja oraz budowa dodatkowych dziesięciu kilometrów torów otaczających Siedlce od północy. Takie warianty rewitalizacji linii kolejowej z Siedlec do Sokołowa Podlaskiego zaprezentowano podczas dzisiejszych (środa 18 sierpnia) konsultacji społecznych.
Remont istniejącego toru pozwoliłby składom pasażerskim rozwinąć prędkość do 120 kilometrów na godzinę. Dzięki temu mieszkańcy Sokołowa Podlaskiego mogliby dotrzeć w 25-30 minut do Siedlec i w ok. 100 minut do Warszawy. Planowana częstotliwość kursów miałaby wynosić od 4 do 13 par pociągów na dobę. W tej drugiej wersji oznaczałoby to przejazdy w godzinach szczytu co godzinę, a poza nimi – co dwie godziny.Linia pozostanie jednotorowa. Podstawowy wariant nie przewiduje jej elektryfikacji, natomiast wariant maksimum już tak. Ta druga opcja zakłada ponadto budowę dodatkowych 10 kilometrów torów otaczających Siedlce od północy, wraz z przystankiem na wysokości dzielnicy Nowe Siedlce. Plusem takiego rozwiązania jest to, że pociągi jadące dalej do Warszawy nie musiałyby zmieniać kierunku jazdy (taka czynność zabiera dziś ok. 12 minut). Dużym minusem jest natomiast poprowadzenie toru przez popularny teren rekreacyjny w sąsiedztwie rezerwatu Stawy Siedleckie oraz przecięcie ruchliwej drogi Siedlce-Korczew. Punktowali to wyraźnie uczestnicy dzisiejszych konsultacji.
Co się tyczy miejscowości położonych na trasie, to autorzy koncepcji przewidują przystanki w Bielanach, Stanach Dużych, Suchożebrach, Borkach Siedleckich i Strzale.
Konsorcjum Instytutu Kolejnictwa i Centrum Doradztwa INFRA zbiera opinie mieszkańców pod adresem: konsultacje.sokolow@infracd.pl do 25 sierpnia. Raport i rekomendacje dla samorządu województwa mazowieckiego ma przedstawić wczesną jesienią.
0 komentarze