Region

Gmina Siedlce i okolice: Nie tylko własne auto

Siedlce Pt. 11.10.2024 11:14:59
11
paź 2024

100 milionów złotych było hasłem, teraz jest konkretem. Siedlce i sąsiednie gminy podpisały w czwartek, 10 października umowę na finansowanie przedsięwzięć związanych z transportem publicznym i rowerowym. Większość tej kwoty przypadnie miastu na zakup 14 elektrycznych autobusów. Ale zachęcanie ludzi do innych niż własne auto środków transportu przybierze i inne formy.

Miasto Siedlce poza wspomnianymi 14 autobusami, zamierza wydać swoją część na 51 tablic dynamicznej informacji na przystankach autobusowych. Wyświetlają one czas pozostały do przyjazdu najbliższego autobusu i jego numer, ułatwiając przechodniowi decyzję: zaczekać czy iść dalej. Będą też nowe wiaty przystankowe oraz przebudowa 16 zatok autobusowych na terenie miasta. Tomasz Kluczek, kierownik referatu inwestycji zewnętrznych w siedleckim urzędzie miasta mówi, że przewidziano i coś dla rowerzystów: - Zostanie wybudowana ścieżka rowerowa od skrzyżowania ulicy Partyzantów z Orlicz-Dreszera w kierunku wiaduktu garwolińskiego, wraz z osobnym przebiciem-tunelem, aby wyodrębnić ruch pieszy od ruchu rowerowego.

Okoliczne gminy mają do dyspozycji mniejsze kwoty, więc rozkładają akcenty nieco inaczej. Gmina Zbuczyn chce wymienić wiaty przystankowe w większości leżących na jej terenie wsi. Ponadto urządzi parkingi dla samochodów i rowerów przy dwóch przystankach kolejowych.

Gmina Mokobody kupi 40 wiat przystankowych z instalacjami OZE, które posłużą zarówno do oświetlenia, jak i do podładowywania telefonów czekających tam ludzi. Przystanki będą zlokalizowane zarówno przy drogach wojewódzkich, jak i powiatowych i gminnych.

Gmina Kotuń planuje parkingi, drogi dojazdowe i wiaty na przystankach kolejowych (Sosnowe, Koszewnica i Kotuń), z możliwością ładowania rowerów elektrycznych.
Pierwsze przetargi partnerzy projektu ogłoszą jeszcze w tym roku. Realizacja całego programu zajmie dwa lata.
Nasz reporter jest do państwa dyspozycji:
Adam Białczak
+48.500187558

9 komentarze

Podpisz komentarz. Wymagane od 5 do 100 znaków.
Wprowadź treść komentarza. Wymagane conajmniej 10 znaków.
Minionek Sob. 12.10.2024 19:43:00

A gmina Suchożebry coś dostanie? Czy znowu następną kadencja taka że nic się nie będzie działo, tylko jedna wielka ( I )

kemot Sob. 12.10.2024 05:32:18

Rower zwłaszcza zimą na śniegu? Śmiech na sali i oznaką prymitywu.. To dobre dla sportu i turystyki,a nie do komunikacji. A teraz bomba. W latach dwudziestych XXI wieku Polska w dziedzinie motoryzacji osiągnęła poziom USA sprzed stu lat.

Ze Stoku Lackiego Sob. 12.10.2024 05:07:12

Po co wydawać pieniądze na elektroniczne tablice skoro każdy może mieć takie informacje w telefonie. Lepiej niech zrobia rozkład aby autobus był co 30 min, a nie jak teraz co 2 godziny 2 autobusy jeden za drugim. Wygodniej dojechać dalekobieżnym niż podmiejskim.

Mieszkaniec Sob. 12.10.2024 05:40:48

Można by wybudować chodnik i ścieżkę rowerową między Siedlcami ul.Piaski Zamiejskie a Strzałą ul.Siedlecka

Krzysztof Sob. 12.10.2024 04:29:37

Przecież wiaty niedawno były wymieniane.

Rowerzysta Sob. 12.10.2024 03:20:18

Czy widomo kiedy bedze ścieżka na ul. Sokołowskiej. Od Drosedu do Strzały nie ma nawet porządnego chodnika.

Obserwator Sob. 12.10.2024 03:02:30

Nowe wiaty przystankowe oky. Tylko ja się zastanawiam po co ten luksus? Zdecydowana większość ludzi przychodzi na przystanek nie w celu zachwycania się jego wyglądem, tylko z zamiarem skorzystania ze środka lokomocji, który powinien się pojawiać w mieście co najmniej w odstępach 15-20 minut a po za miasto (we wszystkich kierunkach) 30 -60 minut Tego oczekuje przeciętny obywatel Dosyć wykluczenia komunikacyjnego

Ernest Sob. 12.10.2024 05:14:17

Po co na wiechach autobusy tak często jak często jeżdżą puste?

Jarek z Warszawy Sob. 12.10.2024 10:24:00

Są takie gminy i miasta w Polsce które wprowadziły darmową komunikację miejską i podmiejska..