GDDKiA rozpoczyna projektowanie obwodnic Siedlec i Sokołowa Podlaskiego
lis 2020
GDDKiA podpisała umowy na opracowanie studiów techniczno-ekonomiczno-środowiskowych z elementami koncepcji programowych wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla kolejnych dwóch obwodnic w województwie mazowieckim - Siedlec w ciągu DK63 oraz Sokołowa Podlaskiego w ciągu DK62 i 63. Inwestycje, o łącznej długości ok. 25 km, powstaną w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
- Wytrwale realizujemy rządowy Program budowy 100 obwodnic. Dziś podpisujemy kolejne dwie umowy. To nowe zadania, dla których dopiero rozpoczynamy proces inwestycyjny. Ruszamy z wytyczaniem przebiegu obwodnic. W trakcie projektowania będziemy współpracowali z samorządami. Pamiętamy również o mieszkańcach, ich głosy są dla nas niezwykle ważne - zaznaczył Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
- Wschodnia część woj. mazowieckiego jest pełna inwestycji drogowych. Ogłaszamy kolejne przetargi na odcinki autostrady A2, a dzisiaj podpisujemy umowy na dokumentację dla obwodnic Siedlec i Sokołowa Podlaskiego - powiedział Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Obwodnica Siedlec
Nowa trasa o długości ok. 8 km planowana jest w nowym śladzie drogi krajowej nr 63 jako droga klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym). Umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej o wartości ponad 2,5 mln zł została podpisana z firmą S.T.I Polska. Wykonawca na opracowanie dokumentacji ma 35 miesięcy od daty zawarcia umowy, co oznacza, że termin zakończenia prac przypada na koniec 2023 r.
Zadaniem projektanta będzie wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.
Przewiduje się, że trasa zostanie zbudowana po północno-zachodniej stronie miasta Siedlce, na przedłużeniu istniejącej południowej obwodnicy Siedlec w ciągu DK2. Obwodnica będzie zaczynać się włączeniem w istniejący ciąg DK63 po północnej stronie miejscowości Chodów, a kończyć się będzie połączeniem z istniejącą DK2 w rejonie miejscowości Stare Iganie. Docelowy przebieg trasy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.
Cel realizacji inwestycji
Obwodnica Siedlec, po zbudowaniu i oddaniu do ruchu, wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 2 i 63. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samych Siedlcach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła uzupełnienie i dopełnienie efektu, który zapewnia realizacja autostrady A2. Poprzez budowę tej obwodnicy w ciągu DK63, wraz z oddaniem autostrady, zmieni się cały układ komunikacyjny miasta, gdzie ruch dalekobieżny i tranzytowy nie będzie wjeżdżał do miejscowości.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Obwodnica Sokołowa Podlaskiego
Przyszła trasa o długości ok. 17 km planowana jest w nowym śladzie drogi krajowej nr 62 i 63 jako droga klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym). Umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej o wartości ponad 3,8 mln zł została podpisana z firmą Lafrentz Polska. Wykonawca na opracowanie dokumentacji ma 35 miesięcy od daty zawarcia umowy, co oznacza, że termin zakończenia prac przypada na koniec 2023 r.
Zadaniem projektanta będzie wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. Docelowy przebieg trasy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) zostanie jednak określony w decyzji środowiskowej.
Cel realizacji inwestycji
Obwodnica Sokołowa Podlaskiego, po zbudowaniu i oddaniu do ruchu, wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 62 i 63. Obecnie obie drogi krajowe przebiegają przez gęsto zabudowany obszar miasta i stanowią jego kręgosłup komunikacyjny. Dzięki obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Sokołowie Podlaskim. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
Program budowy 100 obwodnic w województwie mazowieckim
W ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 na Mazowszu powstanie łącznie dziewięć obwodnic:
• Ciechanowa w ciągu drogi krajowej nr 60,
• Lipska w ciągu drogi krajowej nr 79,
• Łącka w ciągu drogi krajowej nr 60,
• Ostrołęki w ciągu drogi krajowej n 53,
• Pułtuska w ciągu dróg krajowych nr 57 i 61,
• Siedlec w ciągu drogi krajowej nr 63,
• Skaryszewa w ciągu drogi krajowej nr 9,
• Sokołowa Podlaskiego w ciągu dróg krajowych nr 62 i 63,
• Zwolenia w ciągu drogi krajowej nr 79.
Źródło: GDDKiA
[MSz]
0 komentarze