Floriańska (wreszcie) do remontu
Siedlce
Pt. 30.05.2025 18:33:59
30
maj 2025
maj 2025
Siedlce zabierają się za remont ulicy Floriańskiej, a dokładnie – odcinka położonego najbliżej centrum miasta, między ulicami Piłsudskiego i 3 Maja. To nie będzie tylko wymiana popękanego i powgniatanego asfaltu na gładki i zastąpienie poszczerbionych płytek chodnikowych nową kostką.
Planowana przebudowa zakłada wymianę wszystkich podziemnych instalacji: kanalizacji deszczowej i częściowo również sanitarnej, a także sieci teletechnicznej. Na to pójdzie podbudowa i nowa nawierzchnia. Po stronie I LO im. Bolesława Prusa chodnik zostanie uzupełniony o ścieżkę rowerową, natomiast po drugiej stronie ulicy pojawią się zatoki parkingowe (najwięcej – przy Skwerze Wileńskim).Będzie też komunikacyjna innowacja: pierwsze w Siedlcach rondo ósemkowe. Zamiast typowej okrągłej wysepki będzie wydłużona, powstała z połączenia większej i mniejszej. Ma to upłynnić ruch na skrzyżowaniu z ulicą Brzeską i umożliwić wyjazd z ulicy Młynarskiej nie tylko w prawo, ale w obie strony.
Pozostałe skrzyżowania jeśli chodzi o zasadniczy układ pozostaną bez większych zmian. Może to trochę rozczarować kierowców, którzy próbują wyjechać z ulicy Sienkiewicza skręcając we Floriańską w lewo. Dziś wymaga to wielkiej cierpliwości lub szczęścia. Po przebudowie szybciej będzie skręcić w prawo i zawrócić na wspomnianym nowym rondzie.
Wartość podpisanej w piątek (30 maja) umowy przekracza 11 milionów złotych, z czego 4 miliony to dotacja z samorządu województwa. Część finansowego ciężaru weźmie na siebie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, które przebuduje wspomnianą sieć wod.-kan. ze swoich środków. Wykonawca – firma Zeltech – obiecuje podjąć prace przygotowawcze już w najbliższych dniach, ale nie kryje, że ze względu na duży zakres robota będzie długa i uciążliwa. Ma być prowadzona etapami, aby nie zatykać jednocześnie wszystkich dochodzących do Floriańskiej przecznic. Całość potrwa do 9 miesięcy.
Miasto ma dokumentację i pozwolenia również na drugi etap remontu Floriańskiej, od ulicy 3 Maja do Torowej. Podejmie go, kiedy zdobędzie dodatkowe fundusze. Co prawda Unia Europejska ostatnio krzywo patrzy na indywidualny transport samochodowy i coraz trudniej uzyskać od niej fundusze na typowe remonty dróg, ale wciąż możliwe jest sfinansowanie z jej środków takich rzeczy jak ciągi pieszo-rowerowe, pasy zieleni czy energooszczędne oświetlenie.
Zobacz Galerię
10 Zdjęć




1 komentarze
Czy powstaną zatoki dla autobusów MPK?